A Nürburgring egy év kihagyás után izgalmas futammal tért vissza a Forma-1-es versenynaptárba. A 60 körös Német Nagydíjat a pole pozícióból induló, a verseny alatt azonban egy bokszutca-áthajtásos büntetéssel is sújtott Mark Webber nyerte meg csapattársa, Sebastian Vettel előtt. Jenson Button ötödik lett.
A német futam szabadedzésein és kvalifikációján az eső időnként szemerkélt, és a futam előtt is fennállt a csapadék érkezésének lehetősége. A hőmérséklet azonban emelkedett az első két napon mért értékhez képest, persze óriási meleg így sem volt, hiszen 18 fok körül alakult a csúcs vasárnap délután. A mezőny és a helyszíni nézők végül az esőt is megúszták. Az idei Német Nagydíjon már a felvezető kör sem volt unalmas, az említésre méltó eseményről Fernando Alonso gondoskodott, aki a gumimelegítést kicsit túlzásba vitte, és megpördült a Renault-val. A spanyolnak szerencséje volt, így felállhatott a rajtrácsra és elfoglalhatta a szombaton kivívott 12. pozíciót.
A 60 körös futam rajtja szintén eseménydúsan alakult. Rubens Barrichello szakítva a rossz hagyománnyal, ezúttal remekül reagált, és bár a pole pozíciós Mark Webber a célegyenes végéhez közeledve kijjebb terelte (nem kifejezetten szabályos eszközökkel, ezt a futam során a versenybírók vizsgálták is), a brazil fordulhatott el elsőként. Mindeközben Lewis Hamilton puskagolyóként lőtt ki, és Webbert kívülről kis híján körbeautózta, de a brit az első kanyarban kisodródott, mivel jobb hátsó defektet kapott. Nem kizárt, hogy a vb-címvédő defektjéért is a Red Bull Racing ausztrálja a felelős, a csata hevében Webber az első szárnyával mintha hozzáért volna Hamilton jobb hátsó gumijához.
A startnál Heikki Kovalainen és Felipe Massa is több pozíciót előrelépett, ők ketten felzárkóztak a Barrichello, Webber duóra, Jenson Button és Sebastian Vettel helyét átvéve. A könnyű Brawn-Mercedesszel Button azonban már az első körben megelőzte Massát, majd a nála szintén nehezebb Kovalainent is támadni kezdte. A finn azonban a KERS erejét is kihasználva, tartani tudta előkelő helyét.
Jó 10 kör után a stewardok megszülték a döntést a rajt-incidenssel kapcsolatban, és áthajtásos büntetést szabtak ki Mark Webberre, aki így le is mondhatott arról, hogy pályafutása első F1-es pole pozíciója mellé ugyanazon hétvége alatt begyűjtse a futamgyőzelmet is. Legalábbis logikusan ekkor erre következettünk...
A 13. kör végén Button némileg váratlanul a bokszba hajtott, mivel autója a gumik miatt nem működött túl jól, és a brit így Kovalainenen sem tudta áthámozni magát.
A következő körben Barrichello is kiállt, és vele együtt a büntetés-végrehajtásra megérkezett Webber is. Ez azt jelentette, hogy az ausztrál átvette a vezetést (hiszen ő nem tankolhatott a büntetés alatt), a Brawn GP rutinos brazilja pedig éppen honfitársa, Felipe Massa mögé állt vissza a harmadik helyre, így nem tudta üldözőbe venni Webbert. Sőt, hosszú körökön keresztül a Ferrari mögött senyvedt, ami egyértelműen Webbernek kedvezett, aki saját tempóját autózva növelte előnyét.
A lágyabb keverékű slick gumik közben több pilóta autóján is csődöt mondtak. Button után például Kovalainen is a tervezettnél korábban állt ki.
Webber a 18. kör végén állt ki első szervizelésére, a keményebb gumikon Button elé tért vissza, így már ekkor körvonalazódni kezdett, hogy még sincs minden veszve a számára.
A 25. körben Massa is kiállt szerelőihez, Barrichello fellélegezhetett, végre üres pályán autózhatott. Ekkor Adrian Sutil már a második volt Rubinho mögött, ám a Force Inda németje még nem járt a bokszban a verseny alatt. Sutil mellett Nico Rosberg is az élmezőnybe került, ekkor a 15. helyről rajtoló Williams-pilóta sem volt még kint tankolni.
A 27. kör elején Sutil is a bokszba hajtott, és a Force Indiával a két Ferrari közé térhetett volna vissza. A feltételes mód azonban nem véletlen, ugyanis a célegyenes végén a mellé beeső Kimi Räikkönent nem akarta elengedni, ám erre ő fázott rá jobban, mivel első szárnya bal elejét a finn elvitte magával. A kiugró eredmény kapujában álló Sutil így ismét leparkolhatott garázsa előtt, új vezetőszárnyra ugyanis mindenképpen szüksége volt. A biztos pontszerzés ezúttal is elúszott.
Közben az is borítékolható volt, hogy a Brawn GP újabb vereséget szenved a Red Bull Racingtől. Míg az energiaital-gyárosok kétkiállásos taktikával versenyeztek - és domináltak -, addig a pontversenyben vezető csapat pilótái a három kiállással is lassabbak voltak. Sőt, ha hozzávesszük, hogy Webber a büntetése miatt egy plusz látogatást is tett a bokszutcában, akkor nem vitás, hogy melyik istálló van jobb formában.
17 körrel a futam vége előtt Webber letudta utolsó kerékcseréjét is, és a második helyre állt vissza, de előtte a csapattársa, és a bokszba még egyszer szintén hivatalos Sebastian Vettel autózott, vagyis az ausztrál volt az igazi első helyezett.
Miután a két Brawn-pilóta 10, illetve 9 körrel a leintés előtt harmadszorra is tankolt, Vettel elfoglalhatta a második helyet márkatársa mögött. A harmadik pozícióban a végig az élmezőnyben autózó Massa várta a leintést, akit minden bizonnyal a másik Ferrarival Kimi Räikkönen követett volna, ám a finn autója a 35. körben megadta magát.
A 2007-es világbajnok helyett így Nico Rosberg hajtotta a Williamsét a negyedik pozícióban, ám ahogyan Massa sem jelentett veszélyt az előtte haladókra, úgy a német sem zavarta a ferrarist.
Az 5. és 6. helyen a Brawn száguldott, a bokszban Button megelőzte Barrichellót. Az utolsó jó 20 körben Fernando Alonso pokoli tempót diktált, és a hetedik helyre kapaszkodott fel, és közeledve a leintéshez a spanyol már a két Brawn-Mercedest sanyargatta. Támadni azonban már nem volt ideje/ereje, így a Renault pilótájának be kellett érnie a két ponttal, közben ugyanis leintették a futamot.
A győzelmi serleget F1-es pályafutása során először tehát Mark Webber emelhette a magasba, a 32 éves ausztrálnak a nyolcadik királykategóriás szezonjában jött össze a nagy siker. A Red Bull idén három futamgyőzelmet könyvelhetett el eddig, és érdekes módon mindhárom siker páros győzelem lett, ugyanis a hazai pályán szereplő Sebastian Vettel ezúttal a második helyen kormányozta be RB5-ös kódjelű autóját. Felipe Massa idén először locsolhatott pezsgőt Forma-1-es futam eredményhirdetése után.
A további pontszerző helyeken sem történt változás a leintésig, vagyis a futamot szinte kilátástalan helyzetből, a 15. helyről kezdő Nico Rosberg lett a negyedik. A Button, Barrichello, Alonso vonat futott be az 5-7. pozíciókban, míg az utolsó pont Heikki Kovalainen neve mellé került.
A Német Nagydíj végeredménye a világbajnoki pontversenyt is szorosabbá tette, persze Jenson Button előnye továbbra is megnyugtató, a 21 pontot mindenképpen illethetjük ezzel a jelzővel. A britnek egyedül amiatt kell aggódnia, hogy a legutóbbi két versenyen nem tudták felvenni a versenyt a Red Bull Racinggel.
Összetettben jelenleg Sebastian Vettel a második, a német mindössze másfél ponttal előzi meg immáron futamgyőztes csapattársát. Rubens Barrichello a másodikról a negyedik helyre szorult vissza, de Webber mögött mindössze másfél ponttal van lemaradva.
Két hét múlva a Magyar Nagydíj következik, ahol valószínűleg a brit és a német időjárásnál is jóval melegebb lesz, vagyis kiderülhet, hogy a Red Bull Racing valóban jobb-e a Brawn GP-nél, vagy csak a hűvösebb hőmérséklet kedvezett Vetteléknek az elmúlt hetekben.
Mark Webber F1-es karrierje során először szerezte meg a pole pozíciót. A Red Bull Racing pilótája a Német Nagydíj eső áztatta időmérőjén szerezte meg az első rajtkockát. A 2. helyről Rubens Barrichello fog indulni. A 3. a Brawn GP másik pilótája Jenson Button lett.
A levegő hőmérséklete valamelyest emelkedett a délelőtti szabadedzésen mérthez képest, a kvalifikáció elején 14 Celsius fokot mértek. A betoncsíkon 22 fokot mutatott a hőmérő. Az eső érkezését már az első kvalifikációs szakaszban reálisnak tartották, de csak a 2. etapban érkezett jelentősebb mennyiség az égi áldásból.
Első etap
Száraz pályán kezdték meg a Német Nagydíj időmérőjét a csapatok, az esőtől való félelem miatt azonnal kihajtottak a bokszból, amint zöldre váltott a lámpa. Sebastian Vettel neki is vágott első mért körének: 1:34:413. A Red Bullos idején Lewis Hamilton nem sokkal később 3 másodpercet javított a McLaren-Mercedesszel.
A világbajnoki címvédő MP4-24-esén új volt a motorborítás, a padlólemez és az első terelőszárny is, míg csapattársa csak a vezetőszárnyát cserélhette le egy új fejlesztésűre, mert wokingi bázisukon egyelőre csak ennyi elemet tudtak elkészíteni.
Mindenki a lágy keverékekkel ment, kivéve a Red Bull Racing pilótáit, de Vettel a keményebb abroncsokkal is átvette a vezetést, a német a 7. helyről ugrott fel.
Tíz perc elteltével a Toro Rossók, a BMW Sauberek és Giancarlo Fisichella a Force Indiával volt kieső helyen, és ez bizony csak annyit változott a Q1 leintésekor, hogy Timo Glock helyett Nick Heidfeld jutott be a Q2-be.
Heidfeld féltávnál vágott neki első valamire való körének, amivel fel is lépett az 5. helyre. Ekkor már Timo Glock volt kieső helyen, de éppen gyors körön, amivel viszont nem sikerült javítania, a következő próbálkozását pedig elrontotta. És míg újra összeszedte Toyotáját, Fernando Alonso hirtelen megérkezett mögé. A Renault pilótája bosszús volt, de 2. helye miatt nem volt miért aggódnia.
Öt perc volt hátra az első szakaszból, amikor a kétszeres világbajnok csapattársa Nelsinho Piquet lavírozott a 15. helyen, a mezőny két finnje, Kimi Räikkönen a Ferrarival, Heikki Kovalainen pedig a McLaren-Mercedesszel a 11., 12. helyen volt.
Négy perc volt hátra, amikor megjelentek az első esőcseppek. Glock ki is ment a bokszba, de csak újabb lágy slick gumikat tettek fel a toyotások, még egy körrel próbálkozhatott a német, hogy ne szerepeljen le hazai közönsége előtt már az időmérőn.
Mark Webber a 12. percben átvette a vezetést: 1:31:257, mögötte Alonso és Vettel, majd Hamilton, Rubens Barrichello, valamint Jenson Button a Brawn GP-vel, Nico Rosberg és Felipe Massa volt az első nyolc helyen.
Az utolsó perchez érve a sportbírók elővették a csúszós pályára figyelmeztető sárga-piros zászlójukat. Robert Kubicának továbbra sem áll össze a kép, a BMW pilótájának hamar véget ért a szombati program.
Német Nagydíj időmérő 1. etap
Poz
Pilóta
Csapat
Idő
Kör
1.
Mark Webber
Red Bull Racing
1:31.257
8
2.
Fernando Alonso
Renault
1:31.302
+0.044
7
3.
Sebastian Vettel
Red Bull Racing
1:31.430
+0.173
6
4.
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:31.473
+0.216
6
5.
Rubens Barrichello
Brawn GP
1:31.482
+0.225
7
6.
Jenson Button
Brawn GP
1:31.568
+0.311
8
7.
Nico Rosberg
Williams
1:31.598
+0.341
6
8.
Felipe Massa
Ferrari
1:31.600
+0.343
8
9.
Jarno Trulli
Toyota
1:31.760
+0.503
9
10.
Nick Heidfeld
BMW Sauber
1:31.771
+0.514
7
11.
Kimi Räikkönen
Ferrari
1:31.869
+0.612
9
12.
Heikki Kovalainen
McLaren-Mercedes
1:31.881
+0.624
10
13.
Nakadzsima Kazuki
Williams
1:31.884
+0.627
9
14.
Adrian Sutil
Force India
1:32.015
+0.758
8
15.
Nelsinho Piquet
Renault
1:32.128
+0.871
12
16.
Robert Kubica
BMW Sauber
1:32.190
+0.933
10
17.
Sébastien Buemi
Toro Rosso
1:32.251
+0.994
11
18.
Giancarlo Fisichella
Force India
1:32.402
+1.145
11
19.
Timo Glock
Toyota
1:32.423
+1.166
11
20.
Sébastien Bourdais
Toro Rosso
1:33.559
+2.302
11
Második etap
Az időmérő néhány perc szünet után esőben folytatódott, nem csoda, hogy a 15 továbbjutó tűkön ülve várta, hogy elindulhasson, mielőtt még több víz kerül a Nürburgringre. Csakhogy az eső abban a pillanatban elkezdett szakadni, és már a felvezető köreikben is össze-vissza csúszkáltak a sima futófelületű gumikon.
Értelemszerűen a legtöbben be sem fejezték körüket, visszatértek a bokszba, leszámítva Mark Webbert, aki bevállalt egy kört a slickekkel. A bokszban mindeközben egymás mögött várakoztak a csapattársak, hogy feltetessék az intermediate-eket.
A Ferrari bokszából Michael Schumacher figyelte, ahogy Räikkönen és Massa, majd Kovalainen és Hamilton áll az élre. A McLaren finnje azonban hibázott, nekiment a gumifalnak, de szerencséjére tovább tudott menni.
A Q2 felénél Barrichello, Webber, Kovalainen, Rosberg és Trulli volt kieső helyen. Kimi Räikkönen után pedig Webber állt az élre: 1:38:038-cal. A kiesők közé bekerült a listavezető Button is, a Brawnoknak nem fekszik a hűvös időjárás, mert nehezen tudják üzemi hőmérsékleten tartani abroncsaikat.
Kovalainen a Q2 vége előtt 5 perccel a szerelőkkel ellenőriztette autóját, a finn megtehetett még egy kört, amivel be is jutott a legjobb tíz közé. A Brawnnál slickekkel próbálkoztak, nem hiába, a pálya ugyanis száradásnak indult, egészen addig, míg ismét eleredt az eső. Barrichello 1:34:469-es idővel eközben az élre került. Button az 5. legjobb Q2-es idővel jutott tovább.
Sutil a Force Indiával nagy meglepetésre készült, csakúgy, mint Piquet, a két fiatal pilóta a 2. és 3. helyen állt. A másik Renault-val Alonso ekkor a 9. volt, aki Räikkönennel egyetemben kicsúszott a pályáról.
A két Williams kiesett, csakúgy, mint Trulli, Alonso és Heidfeld.
Német Nagydíj időmérő 2. etap
Poz
Pilóta
Csapat
Idő
Kör
1.
Rubens Barrichello
Brawn GP
1:34.455
15
2.
Nelsinho Piquet
Renault
1:35.737
+1.282
20
3.
Adrian Sutil
Force India
1:36.740
+2.285
16
4.
Mark Webber
Red Bull Racing
1:38.038
+3.583
16
5.
Jenson Button
Brawn GP
1:39.032
+4.577
16
6.
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:39.149
+4.694
14
7.
Sebastian Vettel
Red Bull Racing
1:39.504
+5.049
14
8.
Heikki Kovalainen
McLaren-Mercedes
1:40.826
+6.371
17
9.
Felipe Massa
Ferrari
1:41.708
+7.253
16
10.
Kimi Räikkönen
Ferrari
1:41.730
+7.275
17
11.
Nick Heidfeld
BMW Sauber
1:42.310
+7.855
14
12.
Fernando Alonso
Renault
1:42.318
+7.863
15
13.
Nakadzsima Kazuki
Williams
1:42.500
+8.045
17
14.
Jarno Trulli
Toyota
1:42.771
+8.316
17
15.
Nico Rosberg
Williams
1:42.859
+8.404
14
Harmadik etap
A kvalifikáció utolsó szakaszába a Brawn GP, a McLaren, a Red Bull Racing és a Ferrari pilótái, valamint Sutil és Piquet jutott be. Napos idő várt rájuk a végjátékra.
A Q3-ban az első kört Button kezdte meg a Brawnnal, mégis csapattársa volt az, aki az élre állt a tíz perces etap felénél. Barichello 1:32:797-es köridőt futott, közel fél másodpercet adott a brazil a többieknek.
Sutil ebben a fordulóban is remekelt. A
Force India pilótáját Massa nem tudta megfogni a 4. helyért folyó harcban. A 10. pozícióban Hamilton állt, ami a rajtrács 5. sorát jelentette volna a britnek, amikor a mclarenes megfutotta az 1:32:616-os időt, és ezzel az élre állt.
Mindenki az utolsó körén volt a leintést követően. Webber vette át a pole-t, mögötte csapattársa, Vettel 2. lett. Az ausztrál pilóta F1-es pályafutása során először szerezte meg a rajtrács első kockáját.
A második sorba a Button-Vettel páros fog felsorakozni a vasárnapi futamon, a két McLaren az 5. és 6. helyről fog indulni. Sutil a 7. helyig szorult vissza, ám ez még így is fantasztikus eredmény a Force Indiának. Mögötte azonban nem akárkik sorakoznak: Räikkönen és Massa a Ferrarival. Piquet zárja a legjobb tíz sorát.
Ross Brawn, a konstruktőri pontversenyt vezető Brawn GP tulajdonosa és vezetője szerint Németországban újra jó formában lesznek. A csapat Silverstone-ban a szezon eddigi leggyengébb hétvégéjét zárta és egyértelmű vereséget szenvedett a Red Bull Racingtől. A brit szakember szerint tanultak a hibákból és a Nürburgringen képesek lesznek a visszavágásra.
"Az egész csapat várja, hogy ismét pályán legyünk, a Nürburgring elvileg fekszik az autóinknak, megmutathatjuk milyen erősek vagyunk. Több új aerodinamikai elemünk van, amiket Silverstone-ban nem vetettünk be az ott felmerülő körülmények miatt, ezek kiegészülve a Nürburgringre tervezett újításokkal jó helyzetbe hozhatnak minket a hétvége során. Reménykedünk benne, hogy a Mercedes-Benz hazai versenyéről jó eredménnyel tudunk távozni"- bizakodott Ross Brawn a csapata által kiadott hivatalos közleményben.
Az egyéni világbajnokságot vezető Jenson Button is optimista, hogy a háromhetes szünetet követően a csapat jó formában érkezik a soron következő versenyre: "Az egy héttel hosszabb szünet alatt a brackley-i gyár összes dolgozója, és mindenki a Mercedes-Benznél rendkívül keményen dolgozott, hogy a lehető legjobb csomag álljon rendelkezésünkre a Német Nagydíjon. Várjuk a futamot, hogy megmutassuk, mire vagyunk képesek a csalódást keltő Brit Nagydíj után."
"A silverstone-i verseny utolsó szakaszában látszott, hogy az autó a sebessége alapján igenis versenyképes, így biztos vagyok benne, hogy most képesek leszünk ezt az előnyünkre fordítani. Nagy harcot fogunk vívni közvetlen riválisainkkal, a nézők pedig remélhetőleg egy nagyszerű versenyt látnak majd."
-Button: Én vagyok minden idők legjobbja
A szezon előtt mindössze egyetlen futamgyőzelemmel rendelkező Jenson Button idén már hat elsőséget gyűjtött be, és minden bizonnyal ez is felelős azért, hogy a bajnoki pontverseny éllovasa nemes egyszerűséggel magát nevezte minden idők legjobb F1-es pilótájának.
"Lewis jelenleg nagyon nehéz helyzetben van. Olyanban, amit én magam is átéltem korábban. Most viszont ki fog derülni, hogy milyen fából faragták"- kezdett bele mondandójába Jenson Button.
"Szerintem látni fogjuk, hogy mentálisan nagyon erős, a pályán pedig roppant gyors. Át fogja vészelni ezt a szituációt is"- folytatta a Sportmail-nek nyilatkozó listavezető.
"Teljesen hidegen hagy, hogy ki nyer, ha nem én vagyok az első"- utalt rá Button, hogy nem igazán viselte meg az, hogy tavaly honfitársa világbajnok lett, miközben neki a Hondával a pontszerzésre is csak elvétve nyílt lehetősége. "Csak akkor foglalkozom ezzel, amikor én nyerek. Egyébként bárkire féltékeny vagyok, aki győz."
Button idén remek eredményeket tudhat magáénak, hiszen az eddig nyolc futamból hatot megnyert, minden versenyen szerzett pontot - egyedüliként a mezőnyből -, legrosszabb helyezése egy hatodik hely és toronymagasan vezeti a bajnoki pontversenyt. A kimagasló eredménysor a Brawn GP pilótájának önbizalmát is helyre rakta, sőt... A brit lap újságírójának kérdésére, miszerint kit tart a Forma-1 történetének legjobb pilótájának, Button a következő meghökkentő választ adta: "Magamat, én vagyok a legjobb."
Kevés előzést, de látványos párharcokat és izgalmas taktikai csatát hozott a 2009-es Forma-1-es Brit Nagydíj. A futamot a Red Bull Racing tehetsége, Sebastian Vettel nyerte csapattársa, Mark Webber előtt. A Brawn GP egy 3. és egy 6. helyezéssel zárt, Rubens Barrichello állhatott fel a dobogóra, az összetettben továbbra is vezető Jenson Button ezúttal csak három pontot gyűjtött.
A jelen állás szerint jó ideig utolsó Silverstone-ban megrendezett Forma-1-es Brit Nagydíj (2010-től elméletileg 17 éven keresztül Doningtonban rendezik a szigetországi nagydíjat) rajtja szerencsére nem hozott balesetet, a mezőny simán elhagyta a rajtrácsot.
Jenson Button a szombati időmérő után a startnál is megnehezítette a dolgát, a hatodik helyről a kilencedikre csúszott vissza. A bajnokságot magabiztosan vezető brit végül nem sokkal később már az egy pontot érő 8. helyen autózott, mivel az előtte haladó Felipe Massa kicsit lesodródott a pályáról.
Sebastian Vettel remekül kapta el a rajtjot, és megőrizte vezető helyét, előnyét pedig körről körre fokozatosan növelte. A német pilóta csapattársa, Mark Webber is megőrizte harmadik helyét, és az ausztrálnak sokáig nem is volt lehetősége arra, hogy támadja az előtte haladó Rubens Barrichellót.
Jarno Trulli visszaesett a negyedik helyről, az előkelő pozíciót Kazuki Nakajima örökölte az olasztól. Kimi Räikkönen is kiválóan rajtolt, a kilencedikről a hatodik helyre lépett előre.
A hátsóbb régiókban sem láthattunk óriási előzéseket, de néhányan legalább egymásra találtak. Fernando Alonso Nick Heidfeldet, Lewis Hamilton Robert Kubicát gyilkolta, de pozíciót nyerni egyik világbajnok sem tudott.
A bokszkiállások természetesen átrendezték a sorrendet, és ez ezúttal az élmezőnyre igaz volt. Vettel első helyét senki sem veszélyeztette, a német bő 20 másodperces előnnyel állt vissza az élre, így már fél kézzel ekkor megfoghatta a győzelemért járó serleget. Barrichello a kerékcserék során elbukta a második helyet, Mark Webber és a Red Bull Racing ugyanis jobban taktikázott, és az ausztrál bejött a második helyre.
A verseny első felében remekül autózó Nakadzsima sok időt töltött a bokszban (sok üzemanyagot kapott), így a japán a negyedik helyét elveszítve még a pontszerzők közül is kiszorult. Helyét éppen csapattársa, Nico Rosberg vette át.
A Ferrari is kiválót húzott azzal, hogy Felipe Massát sok üzemanyaggal indították útnak, a brazilnak így a többiekhez képest később kellett szervizelnie, és feljöhetett az 5. helyre.
25 körrel a vége előtt a sereghajtók közt Sébastien Bourdais kissé meggondolatlan volt, és miközben meg akarta előzni az éppen a bokszból elé visszatérő Heikki Kovalainent, eltalálta a McLaren bal hátsó kerekét, a francia pedig elvesztette első vezetőszárnyát. Kovalainen a defektes gumi lecserélése után egy kört még megtett, de utána a garázsba hajtott. Nem sokkal később az egy hete még a Le Mans-i 24 órás versenyen szereplő Bourdais számára is véget ért a Brit Nagydíj.
A kerékcserék második fordulója is tartogatott izgalmakat, hiszen a 3-5. helyeken Barrichello, Rosberg és Massa is lőtávolba került egymáshoz képest. A trióból Rosberg szállt ki elsőként, majd Massa, és végül Barrichello. A kerékcserék során egyik szerelőbrigád sem hibázott, de a sorrend így is módosult. Massa megelőzte Rosberget, a legtovább kinn maradó Barrichello azonban megőrizte harmadik helyét, sőt, még növelte is előnyét.
A verseny második felében a két Red Bull Racing alig került képernyőre, Vettel és Webber fölénye annyira megkérdőjelezhetetlen volt.
Button az utolsó kerékcseréjét jól időzítette, így a brit visszaszerezhette rajtpozícióját, vagyis a hatodik helyet. Sőt, a bajnoki cím legfőbb várományosa az utolsó körökön valósággal megtáltosodott, folyamatosan faragott hátrányából, és 5 körrel a leintés előtt megközelítette Rosberget, aki viszont szemmel láthatóan belassult.
A célba Vettel érkezett elsőként, a német már idei második győzelmét könyvelhette el. A második helyet Webber sikeresen megőrizte (valójában nem is fenyegette senki...), ami azt jelenti, hogy a Red Bull Racing második kettős sikerét aratta 2009-ben. A dobogón Barrichello locsolhat még pezsgőt, hiszen a brazil futott be harmadikként.
Az utolsó körökben a 4-6. helyeken nagyon megközelítették egymást a Massa, Rosberg, Button hármas tagjai, de végül a sorrend már nem változott.
A hetedik helyen Jarno Trulli érkezett célba, a toyotás olasz valamivel több, mint egy másodperccel előzte meg a ferraris Kimi Räikkönent.
A hetedik helyen Jarno Trulli érkezett célba, a toyotás olasz valamivel több, mint egy másodperccel előzte meg a ferraris Kimi Räikkönent.
Timo Glockot két tizedmásodperc - és persze Räikkönen - választotta el a pontszerzéstől. A Force India a kimagasló edzéseredmények után a futamon is jól szerepelt, de Giancarlo Fisichella 10. pozíciójára természetesen nem jár pont, így az indiai istálló továbbra is egyedüliként nullapontos idén.
Nakadzsima két hete a bokszban bukta el idei első pontjait, a japánnak azonban most sem volt szerencséje, hiszen a verseny első etapjában a negyedik helyen autózott, ám végül csak 11. lett - a Williams ismét eltaktikázta magát a másodéves pilóta esetében.
A hazai közönsége előtt győzelemről ábrándozó Hamilton tizenhatodikként futott be a célba, de a közönségnek így sem felejtett el köszönetet "mondani", hiszen a leintés után megpörgette néhányszor McLarenjét a tömött lelátók előtt.
A mai eredményeknek köszönhetően Jenson Button előnye csökkent ugyan összetettben, de így is 23 pontos előnye van, ami továbbra is több, mint megnyugtató. Barrichellót viszont két pontra megközelítette a mai futamgyőztes, Sebastian Vettel.
Három hét múlva a Német Nagydíj következik, a mezőny a Nürburgringen csap össze.
A két Red Bull Racing a Brit Nagydíj kvalifikációján is erős volt, Sebastian Vettel megszerezte az első rajtkockát, csapattársa, Mark Webber a harmadik lett. A Red Bull szendvicsbe Rubens Barrichello került a Brawn-Mercedesszel.
16 Celsius fok körül alakult az időmérőn a levegő hőmérséklete, néhány fokkal melegedett csak az idő délelőtthöz képest. Az időmérő alatt az ég végig felhős maradt, de eső végül nem kavarta meg az erősorrendet.
Első etap
A 20 perces első forduló első másodperceiben máris a pályán teremtek a pilóták, akik 25 Celsius fokos aszfalton köröztek, többségében eleinte a kemény keverékű abroncsokon.
Giancarlo Fisichella futotta meg az első gyors kört a Force Indiával, az 1:21.732-es köridőt az etap végére több mint 3 másodperccel javította meg az élen záró Nakadzsima Kazuki, a williamses pilóta 1:18.530-as idővel volt a legjobb.
Fisichella után Robert Kubica és Kimi Räikkönen is nekivágott első silverstone-i gyorskörének. A BMW Sauber pilótájára rá is fért a körözés, hiszen a három brit szabadedzésből kétszer is az utolsó helyen zárt.
Az első öt perc végén Sutil állt az első helyen, a felfejlesztett Force Indiával már a 2. edzésen is az előkelő 3. helyen zárt. A német pilótától Sébastien Bourdais vette át a vezetést a Toro Rossóval, de Jarno Trulli volt az, aki először bement 1:20, majd 1:19 alá is, a toyotás végül a 4. helyen, 1:18.886-os idővel jutott tovább a Q2-be.
Az első etap feléhez közeledve jöttek ki először a Red Bull Racing pilótái, majd a Brawnok is megmutatták magukat. A mclarenes Heikki Kovalainen az elsők között váltott lágy abroncsokra, az aggodalom érthető volt, az MP4-24-esének idén nem fekszenek a gyors pályák. Ezt Hamilton kiesése (a brit autója láthatóan nehezen volt vezethető), és Kovalainen 15. helyen való továbbjutása is bizonyította.
Négy perc volt hátra, amikor a 15. helyen álló Hamilton mindössze 4 kört tett meg, az átlagos 8 helyett. Neki és Nick Heidfeldnek is küzdenie kellett autójuk pályán tartásával. Kimi Räikkönen a Ferrarival ugyanakkor begyújtotta a rakétákat, előbb a 6. majd az 5. helyre ugrott.
40 másodperccel a leintés előtt Adrian Sutil ripityára törte autóját az Abbey kanyarban, ami miatt meg is kellett szakítani az időmérőt, 24 másodpercnél állt meg az óra. Az ismétlésen látni lehetett, ahogy Sutil fékezés nélkül vágódott a gumifalba. Ijesztő baleset volt, de Sutil szerencsére saját lábán szállt ki a Force Indiából.
Mivel több gyors kört nem lehetett teljesíteni, az élen Nakadzsima zárt 1:18.530-cal, a legnagyobb esélyesnek kikiáltott Brawnok pedig az 5. és a 11. helyen, Button, Barrichello sorrendben végeztek a Q1-ben. A kiesők között Fisichella, Bourdais, Sutil, a tavalyi győztes Hamilton, és Buemi volt.
Brit Nagydíj időmérő 1. etap
Poz
Pilóta
Csapat
Idő
Kör
1.
Nakadzsima Kazuki
Williams
1:18.530
10
2.
Mark Webber
Red Bull Racing
1:18.674
+0.144
6
3.
Sebastian Vettel
Red Bull Racing
1:18.685
+0.155
5
4.
Jarno Trulli
Toyota
1:18.886
+0.356
6
5.
Jenson Button
Brawn GP
1:18.957
+0.427
10
6.
Kimi Räikkönen
Ferrari
1:19.010
+0.480
10
7.
Felipe Massa
Ferrari
1:19.148
+0.618
10
8.
Fernando Alonso
Renault
1:19.167
+0.637
8
9.
Timo Glock
Toyota
1:19.198
+0.668
10
10.
Nico Rosberg
Williams
1:19.228
+0.698
5
11.
Rubens Barrichello
Brawn GP
1:19.325
+0.795
9
12.
Nelsinho Piquet
Renault
1:19.555
+1.025
11
13.
Nick Heidfeld
BMW Sauber
1:19.559
+1.029
11
14.
Robert Kubica
BMW Sauber
1:19.730
+1.200
13
15.
Heikki Kovalainen
McLaren-Mercedes
1:19.732
+1.202
11
16.
Giancarlo Fisichella
Force India
1:19.802
+1.272
11
17.
Sébastien Bourdais
Toro Rosso
1:19.898
+1.368
10
18.
Adrian Sutil
Force India
1:19.909
+1.379
10
19.
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:19.917
+1.387
7
20.
Sébastien Buemi
Toro Rosso
1:20.236
+1.706
12
Második etap
Az összetört VJM02-es eltakarítása miatt a szokottnál nagyobb szünet következett, mielőtt folytatódott az időmérő a második, 15 perces etappal. Vettel és Webber a kemény gumikon futottak, míg a többség a lágy abroncsokkal próbálkozott, az ausztrál azonban így is nagy időt ment elsőre, az eredmény 1:18.209 volt.
A forduló felénél Webber, Trulli, Nakadzsima volt az első három, Webber ideje sokáig megdönthetetlennek tűnt, csapattársa Vettel is mindössze 8 századdal javította meg a Q2 végére, a német 1:18.119-cel állt az élre.
Kovalainen a lágy abroncsokon sem tudott mit kezdeni a szinte vezethetetlen McLarennel, a finn tavalyi pole-ja a silverstone-i futamon ekkor már egy igencsak távoli emlék volt.
Két perc volt hátra, amikor a hazai győzelemre áhítozó Button nekikezdett egy erős körnek, a 11.-ről a 7. helyre lépett, végül nyolcadikként jutott be a legjobb tíz közé, a brit Brawn GP-je nem tűnt túl meggyőzőnek. A Ferrarik közül csak Räikkönen tudott tisztességes időt menni, Massa kiesett a Q2-ben, mint ahogyan Kubica, Kovalainen, Nelsinho Piquet és Heidfeld is. Alonso az utolsó körében lépett a 9. pozícióba.
Brit Nagydíj időmérő 2. etap
Poz
Pilóta
Csapat
Idő
Kör
1.
Sebastian Vettel
Red Bull Racing
1:18.119
14
2.
Mark Webber
Red Bull Racing
1:18.209
+0.090
10
3.
Jarno Trulli
Toyota
1:18.240
+0.121
13
4.
Rubens Barrichello
Brawn GP
1:18.335
+0.216
16
5.
Kimi Räikkönen
Ferrari
1:18.566
+0.447
17
6.
Nakadzsima Kazuki
Williams
1:18.575
+0.456
19
7.
Nico Rosberg
Williams
1:18.591
+0.472
13
8.
Jenson Button
Brawn GP
1:18.663
+0.544
18
9.
Fernando Alonso
Renault
1:18.761
+0.642
15
10.
Timo Glock
Toyota
1:18.791
+0.672
18
11.
Felipe Massa
Ferrari
1:18.927
+0.808
19
12.
Robert Kubica
BMW Sauber
1:19.308
+1.189
21
13.
Heikki Kovalainen
McLaren-Mercedes
1:19.353
+1.234
19
14.
Nelsinho Piquet
Renault
1:19.392
+1.273
18
15.
Nick Heidfeld
BMW Sauber
1:19.448
+1.329
19
Harmadik etap
Az időmérő utolsó fordulóját tűkön ülve várta a legjobb tíz, mert egyre gyanúsabbak voltak a felhők a pálya felett, Barrichello pedig elsőként vágott neki a gyors körének.
Webber a már megtankolt autók között nagy időt ment, az 1:20.040 négy tizeddel jobb volt Vettel legjobbjánál, és fél másodperccel erősebb volt a brawnos Rubens Barrichello addigi rekordjánál is. Fernando Alonso eközben kemény keverékeken körözött. Barrichello összekapta magát, és 1:19.856-tal átvette a vezetést az utolsó percben, ám ekkor jött a másik Red Bull. Vettel három tizeddel jobb volt, és ezzel a körrel megszerezte a pole-t, ami idén már harmadszor sikerült neki.
Button nem tudott sokat javítani, ötödikként haladt át a célvonalon az utolsó köre végén. Webber ekkor még hajtott a pole-ért, de Räikkönen feltartotta, az ausztrál így a 3. helyről várhatja a Brit Nagydíjat, előtte Vettel és Barrichello, mellette Trulli lesz a rajtrácson. A toyotás mögött pedig Nakadzsima, meglepetésre Button, Rosberg, Glock, Räikkönen és Alonso volt a sorrend.
Vasárnap a Brit Nagydíj a megszokott időben, délután 14 órakor rajtol majd.