A melbourne-i szezonnyitón a szabályokban rögzített 11 helyett 12 szett abroncsot oszthatnak be a Forma-1-es csapatok.
A szabályokban rögzítettnél eggyel több szett abroncsot használhatnak fel a pilóták a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon. Ebben a hónapban fogadta el a Nemzetközi Automobil Szövetség azt a szabálymódosítást, amelynek értelmében a Pirelli egyes helyszíneken 12 szett abroncsot adhat át a csapatoknak az előírt 11 helyett.
Erre a módosításra azért volt szükség, hogy az új belépő Pirelli az idény során olykor-olykor tesztelhesse legújabb fejlesztéseit. Ausztráliában azért engedélyezték az extra szett abroncs használatát, mert Melbourne-ben melegebbnek ígérkezik az idő, mint a téli teszteken, a ráadás garnitúra segítségével a csapatok könnyebben alkalmazkodhatnak az új körülményekhez.
A 12. szett kemény keverék lesz, csak az első és második szabadedzésen lehet használni, majd vissza kell adni az FIA-nek két további kemény és egy garnitúra lágyabb keverék társaságában. "Kettő vagy három kiállással számolunk Ausztráliában" - jelentette ki Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója.
A csapatfőnökök szerint Vettel az idény favoritja
A Forma-1-es csapatfőnökök többsége szerint a címvédő Sebastian Vettel a vasárnap elrajtoló 2011-es idény favoritja.
A dpa német hírügynökség által megkérdezett vezetők általában a német pilótát és istállóját, a Red Bullt tartották a legnagyobb esélyesnek.
"Egyértelműen ők a legjobbak, a teszteken is remek eredményeket produkáltak" - mondta Franz Tost, a Toro Rosso első embere, míg a Williams-vezér Frank Williams közölte: a Red Bullt csak a Ferrari szoríthatja meg.
A főnökök úgy vélekedtek, hogy e két csapatra legfeljebb a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel felálló Mercedes lehet veszélyes.
Az idei Forma-1-es szezon a melbourne-i Ausztrál Nagydíjjal kezdődik vasárnap.
Új videó jobboldalt! A zenét és a dalszöveget az alatta lévő linkekről le is tudjátok tölteni (:
Különböző színekkel látják majd el az idei szezonban a Forma-1-ben használatos gumikat, ezzel is segítve a nézőket abban, hogy megállapíthassák, melyik pilóta milyen abroncsot választott az éppen aktuális körülmények között.
A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli pénteken jelentette be, hogy a hat típus hat különböző színt kapott, ennek megfelelően a heves esőzésben használt, vizes aszfaltra alkalmasok szélén narancssárga csík lesz látható, a száradóban lévő, de még nedves pályán alkalmazott intermediate gumikat pedig világoskékkel jelölik.
A száraz időben használt abroncsokat négy színnel különböztetik meg egymástól: a szuperlágy piros, a terhelést kicsit tovább bíró, de szintén lágy keverék sárga, míg a közepes fehér, a kemény - egyben legtartósabb - ezüst csíkot kap az oldalára. A szabályok szerint egy versenyző futamonként a száraz időre alkalmas négy gumikeverékből kettőt használhat, eső esetén pedig természetesen használhatja az intermediate és a vizes pályára készített abroncsokat.
Leghamarabb három hét múlva próbálkozhat meg először a lábra állással és a járással Robert Kubica.
A versenyzőt kezelő Santa Corona klinika orvoscsapata pénteken jelentette be, hogy Kubica április elejéig biztosan nem állhat lábra.
A 26 éves pilóta február 6-án, egy olaszországi raliviadalon szenvedett súlyos balesetet, a karját, a lábát és a kézfejét többször meg kellett operálni.
Kubica helyét a német Nick Heidfeld vette át a Renault-nál.
Így működik a KERS és az állítható hátsó szárny
Egy látványos grafikával szemlélteti a Red Bull Racing, hogy pontosan hogyan lehet majd előzésre használni a KERS-rendszert, valamint a mozgatható hátsó szárnyat.
A Red Bull Racingtől már megszokhattuk, hogy látványos számítógépes grafikákat készítenek azért, hogy szemléltessenek valamit. Ezúttal az idei év két legfontosabb, előzést segítő szabályváltoztatása került terítékre.
A pár perces videóban Sebastian Vettel kommentálja, hogy mire való a KERS, mikor és hogyan használhatják majd, valamint végre megmutatják, hogy hogyan lehet kihasználni a mozgatható hátsó szárnyat.
A Red Bull Racing hivatalos közleményben tudatta, hogy Sebastian Vettel aláírta új szerződését. 2014-ig állítólag ötvenmillió eurót kap a német világbajnok.
Sebastian Vettel az utóbbi hetekben nem csinált titkot abból, hogy adott esetben szívesen megfontolná a Ferrari ajánlatát. Természetesen a Red Bull nem szerette volna elveszíteni aranytojást tojó tyúkját, ezért a csapat kidolgozta Vettel új szerződését, amellyel 2012 helyett 2014 végéig köti magához a németet. Hétfőn jelentették be hivatalosan, hogy a német aláírta a hosszabbítást.
Az új szerződés négy évre állítólag közel ötvenmillió eurót (14 milliárd forintot) biztosít Vettel számára, a német sajtó szerint a fiatal német élete üzletét kötötte meg. "Ha Sebastiannak van kedve, akár tíz évig is maradhat. De neki a formáját, nekünk az autó tempóját kell tartanunk" - mondta Dietrich Mateschitz, az energiaital gyártó cég és a Red Bull Racing tulajdonosa.
Állítólag része a megállapodásnak egy úgynevezett Ferrari-záradék, ennek értelmében Vettel elhagyhatja a Red Bullt, amennyiben annak teljesítménye tartósan legyengül.
Jean Todt :Állandó rajtszámok kellenek az F1-ben
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke szerint a NASCAR mintájára állandó rajtszámokat kellene bevezetni a Forma-1-ben.
Jean Todt FIA-elnök szerint az évről évre változó rajtszámok megnehezítik a pilóták azonosítását a nézők számára, ezért a NASCAR és néhány más sorozat mintájára állandó rajtszámokat vezetne be. Jelenleg az aktuális világbajnoké az 1-es rajtszám, csapattársáé a 2-es, a többiekéről csapatuk és saját, előző évi világbajnoki helyezése dönt.
"Úgy kéne, mint a NASCAR-ban. Jön egy pilóta a Forma-1-be, kap egy rajtszámot, amelyet aztán karrierje során végig őriz. Így a nézők is könnyebben felismerik" - nyilatkozta Todt. "Most a számok nem segítenek, a nevek sincsenek az autókra írva."
Todt elismeri, hogy még az FIA elnökeként sem gyerekjáték számára, hogy átverjen egy ilyen változtatást. Felesleges konfliktusokat nem akar szítani, egy hasonló szabályváltoztatáshoz ráadásul a szponzorokkal is egyeztetni kellene.
"A változtatáshoz erős alapokra van szükség. Legalább egy minimális nagyságú támogató csoport kellene, ám a csapatokat jelenleg nem érdekli az ötlet. Elégedettek a mostani rendszerrel, de nem biztos, hogy ez örökké így marad."
Az oldal újra elindult! A szünet után egy kicsit alaítgatni fogom az oldalt, úgyhogy ha valami nem működik rendesen nem kell pánikba esni, nemsokára készen lesz.
Ajánlom a figyelmetekbe az Ajánlót, ahol mindenféle zenéket, filmeket, játékokat, könyveke, meccseket, és minden másról fogtok találni ajánlókat. Írjatok hozzászólást, mert kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is.