-Egy rvan korbban fog kezddni a 2010-es Malj Nagydj
Magyar id szerint dleltt tz rakor fog kezddni jvre a malajziai futam. A 2010-es Malj Nagydj rajtjt azrt hoztk elrbb egy rval az idei kezdshez kpest, hogy a menetrendszeren rkez es ne akadlyozza a futam lebonyoltst.
Ugyanis a 2009-es sepangi versenyen olyan monszunszer radat rkezett Kuala Lumpur fl, hogy fltvnl meg kellett lengetni a piros zszlt, hosszas vrakozs utn pedig lefutottnak nyilvntottak a nagydjat a versenybrk, ugyanis inkbb lehetett volna motorcsnak versenyt tartani, mint ngykerekvel tovbb krzni.
Az idei vre azrt toltk el (a szezonnyit ausztrl futamhoz hasonlan) a 2. futam kezdst, hogy a fkpp eurpai bzis televzis nzkznsgnek ne kelljen hajnalok hajnaln felkelnie, m a szoksos dlutni eszs gy tvette az irnytst az autk felett.
"Persze, a legjobb az lenne, ha gy rajtolhatnnak, ahogy a korbbi vekben az nlunk megszokott volt. Nem igazn szeretnnk villanyfnyes futamot rendezni, gy most sikerlt megfelel kompromisszumot ktni, s rlnk neki, hogy nem fog ksbb kezddni"- nyilatkozta a sepangi plya gyvezet igazgatja, Razlan Razali, a szingapri Today jsgnak a Malj Nagydj j rajtidpontjrl. (Szingaprban ugyanis villanyfny mellett kerl sor a nagydjra.)
A sepangi szervezk az es mosta futam utn mr arrl beszltek, hogy sokkal szerencssebb lenne korbban megrendezni a versenyt, de mivel Bernie Ecclestone a tvoli orszgokban az utbbi vekben jobban favorizlja a cssztatott rajtot, kzs nevezre kellett jutniuk. Ez jvre helyi id szerinti dlutn 16:00 rt fog jelenteni, az idei 17:00 rs starttal szemben. prilis els htvgjn az eurpai lakosoknak elg volt dleltt 11-kor lelni a televzi el, jvre az j megegyezs rtelmben az idmrre s a futamra is dleltt 10-kor kerl sor.
Szerkeztve: - Egy j Elit-affija lett az oldalnak
- 10db SK Jenson Button-os Msn ikon(j modul) (a "Buttonrl" menben az "Extrk"-nl)
-Jelentkeztem egy j versenyre
Hrek:
-Brawn: A hibs fejleszts miatt vannak a problmk
Ross Brawn meg van gyzdve arrl, hogy idei autjuk fejlesztse kzben hibztak, s amiatt esett vissza a teljestmnyk az elmlt versenyeken, mikor kptelenek voltak megfelelen felmelegteni a gumikat, s alulmaradtak ellenfeleikkel szemben.
Azt kveten, hogy az els ht futambl hatot megnyert, a Brawn teljestmnye visszaesett az elmlt hrom versenyen, mikor pilti mg csak a dobogra sem llhattak fel, mikzben a Red Bull Racing kt ketts gyzelmet aratott, s legutbb a McLaren bajnoka, Lewis Hamilton diadalmaskodott a Magyar Nagydjon.
Br tisztban van azzal, hogy a rivlisok rkapcsoltak, Brawn gy rzi, csapata inkbb htra, mintsem elre lpett az elmlt idszakban, amin mindenkppen vltoztatniuk kell, ha nem akarjk elveszteni a szezon els felben mr biztosnak hitt vilgbajnoki cmet.
"Val igaz, hogy az ellenfelek sokkal ersebbek, de a szezon els felben mindent ki tudtunk hozni a gumikbl, s vratlan mdon problmink addtak az elmlt idszakban" – mondta a csapatfnk a Gazzetta dello Sportnak.
"gy gondolom, hogy a problmkat bizonyos hibs fejlesztsek, mdostsok okoztk, gy mindent lpsrl lpsre ki kell elemeznnk, hogy megrtsk, mi lehet ennek a pontos oka. Az idn bevezetett szezonkzi teszttilalom sem segt neknk, de ez is egyfajta kihvs."
-Brawn tovbbra is bzik a bajnoki cm megszerzsben
Jenson Button szmra nagy sikerrel kezddtt az idei Formula-1-es vad, az els ht verseny sorn hatszor diadalmaskodott, az elmlt hrom megmrettets alkalmval azonban nem tudott dobogra llni, gy az elnye folyamatosan cskkent a bajnoki rivlisaival Mark Webberrel s Sebastian Vettellel szemben. A csapat zletvezetje, Nick Fry az Eurosport-nak adott interjban elmondta, hogy a tovbbiakban is szoros csatra szmt.
"A Formula-1-ben az erviszonyok gyorsan megvltozhatnak, s ezttal a vetlytrsak nagyobb elrelpseket tettek, de tovbbra is kemnyen dolgozunk, hogy megrizzk az elnynket. gy gondolom, hogy a bajnoki cm az utols versenyeken fog eldlni."
Fry szerint Michael Schumacher rkezse segtget a bajnoki cmszerzsben. "Michael elg j ahhoz, hogy sikeres legyen, s br meglepne ha azonnal versenyt nyerne, de biztos hogy az len fog harcolni. Ez szmunkra hasznos is lehet, ha Michael pontokat vesz a vetlytrsaktl, akikkel a bajnoki cmrt harcolunk."
Szerkeztve: - E-mail gyorsikon a TelecomStaff menben
- Mondj vlemnyt! (j modul, az Interaktv-ban van)
Hrek:
-Schumi mgsem tr vissza a F1-be
Nyaksrlse miatt lemondta visszatrst Michael Schumacher. A htszeres vilgbajnok a Ferrari srlt piltjt, Felipe Masst helyettestette volna az augusztus 23-i Eurpa Nagydjtl. Mr a felkszlst is megkezdte, de a korbbi motorbalesetben megsrlt nyaka megakadlyozta abban, hogy jv htvgn Ferrariba ljn.
Schumacher mr a tesztelseket is megkezdte, hogy visszarzdjon a Forma-1-be, igaz, csak a 2007-es Ferrarival krzhetett, mivel az istllk nem adtk egysgesen ldsukat arra, hogy a nmet kiprblhassa a 2009-es konstrukcit, az F60-ast is. A szezonkzi teszttilalom rtelmben ugyanis nem lehet krzni az idn hasznlatban lv autkkal.
"Tegnap este arrl kellett rtestenem a Ferrari elnkt, Luca di Montezemolt s a csapatfnk Stefano Domenicalit, hogy sajnos nem vagyok kpes Felipe helyettestsre"- hozta nyilvnossgra dntst Schumacher.
"Igazn mindent megprbltam, hogy ideiglenesen visszatrhessek, de legnagyobb bnatomra, nem jtt ssze. Sajnos nem sikerlt cskkenteni a fjdalmat a nyakamban, ami a privt mugelli F1-es teszt utn jelentkezett, sem orvos, sem terapeuta segtsgvel, akik szintn mindent megtettek rtem."
"A februri motorbalesetben elszenvedett srls kvetkezmnyeknt, a fej- s nyaktjki trsek sajnos mg mindig szmottev fjdalmat okoznak. Ezrt nem brja a nyakam az extrm erhatsokat, ami az F1-es versenyzssel jr. Az elmlt kt htben elvgzett vizsglatok is ezt tmasztottk al, a legutolsra pedig tegnap kerlt sor."
"A lelkem mlyn csaldott vagyok. Szrnyen sajnlom a ferraris srcokat s minden drukkert, akik szortottak rtem. Csak megismtelni tudom, hogy minden ermmel azon voltam, hogy ez sszejhessen. Most viszont a csapatrt kell szurkolni, hogy jl menjenek a dolgaik a kvetkez versenyeken."
A Ferrari mr be is jelentette, hogy olasz tesztpiltjuk, Luca Badoer fogja tvenni a Magyar Nagydjon megsrlt Felipe Massa helyt a valenciai futamon.
Di Montezemolo kzlte, hogy a 38 ves Badoer lesz Kimi Rikknen csapattrsa az Eurpa Nagydjon.
"Nagyon szomor vagyok amiatt, hogy a problmk miatt Michael nem versenyezhet ismt. A csapatra, st a szurkolkra a vilg minden tjn kihat extra motivcirt is nagyra becslm az elmlt nhny napban tett erfesztseit. Ktsg sem lehet afell, hogy a visszatrse jt tett volna a Forma-1-nek, s biztos vagyok benne, hogy gyzelmekrt lttuk volna harcolni. A Ferrari s minden szurkol nevben szeretnm megksznni neki azt a nagyfok elktelezettsget, amelyet a csapat irnt mutatott ezekben a nehz idkben"- olvashat di Montezemolo bejelentse a Ferrari honlapjn.
"Stefano Domenicalival gy dntttnk, hogy Luca Badoer kapja meg az eslyt arra, hogy a Scuderinak vezessen, hiszen sokvnyi kemny tesztmunka ll mr a hta mgtt."
Luca Badoer 1993-ban kezdte Forma-1-es plyafutst, a Lola kasztnikat hasznl Scuderia Italinl debtlt, ekkor szerezte meg versenyzi karrierjnek legjobb helyezst, mely egy 7. pozci volt a San Marin-i Nagydjon. 1995-ben ismt versenyzi lst kapott, akkor mr a Minardinl, a kvetkez szezonban a Forti Grand Prix szneiben futotta a krket. 1998-ban mr a Ferrarinak tesztelt, legkzelebb pedig 1999-ben lehetett megtallni Badoer nevt a meznyben, ekkor teljestette legutbbi F1-es vadt, a Minardival. sszesen 48 versenyen rajtolt el, de pontot egyszer sem sikerlt szereznie. Tz v elteltvel a Ferrarinl most ismt bizonythatja, mit tud versenykrlmnyek kztt. Az Eurpa Nagydjon az olasz pilta lesz a mezny korelnke, eddig idn Rubens Barrichello volt a legidsebb a maga 37 vvel. -A visszatrs krnikja - cfolat, bejelents, fjdalmas visszalps
Schumacher visszatrsnek lehetsge akkor merlt fel, amikor a Ferrari piltja, Felipe Massa a b kt httel ezeltti Magyar Nagydj idmr edzsn slyos koponyasrlst szenvedett. A brazil napokig letveszlyes llapotban volt, s br a hungaroringi futamot ngyhetes nyri sznet kvette, arra semmi esly nem volt, hogy Massa ott lehessen a kvetkez futamon, az Eurpa Nagydjon. Michael Schumacher neve gy is elsknt ugrott be mindenkinek - szurkolknak s szaktekintlyeknek egyarnt -, hogy a 2006-os szezon vge ta nem versenyzett, legalbbis autval nem. F1-es plyafutsa utn a nmet klasszis ugyanis rgi, elfojtott szenvedlynek hdolva motorra pattant, s vgl most ez lett a veszte. Ez v februrjban ugyanis hatalmasat esett, s mint hetekkel ksbb kiderlt, a nyaka slyosan meg is srlt. Massa magyarorszgi balesett kveten napokig maga Schumacher s teljes menedzsmentje is cfolta a visszatrst, m jlius 29-n mgis bejelentettk, hogy helyettesti lbadoz kollgjt. A fiziklis trningek mellett a 40. szletsnapjt janurban betlt pilta szimultorozssal s gokartozssal kszlt, mikzben a nmetorszgi Bad Nauheim-i sportklinikn szmtalan vizsglatnak vetette al magt. Egy alkalommal a Ferrari 2007-es modelljt is kiprblhatta, az idei modellel azonban nhny rivlis istll tiltakozsa miatt nem krzhetett. Br mindenki bizakod volt, a fjdalom vgl gyztt, gy a felajzott szurkolknak marad a csalds, emlkeikbl kell felidznik, hogy milyen az, amikor Michael Schumacher Forma-1-es autt vezet.
Az autosport.com informcii szerint Ross Brawnnak veszlybe kerlt a vezeti engedlye, a Brawn GP csapatfnkt ugyanis kzti gyorshajtson kaptk Angliban.
A brit lltlag 161 km/rval hajtott Devon megyben egy okehamptoni ton, ahol a limit 70 mrfld/ra, azaz valamivel tbb, mint 110 km/ra.
Az internetes honlap szerint Brawnnak ez gybl kifolylag htfn mr meg is kellett volna jelennie a trgyalson a plymouth-i brsgon, m ezt elmulasztotta megtenni, gy gyt szeptemberig elnapoltk.
Szerkeztve: - j design, amit Mrs.Trulli csinlt nekem, a toyota-f1.gp szerkije, s szerintem csods lett ez a dizi^^ Ezer kszi:)
Hrek:
-jra lehet jelentkezni a 2010-es meznybe
Mivel szerdig nem rendezdtt a BMW Sauber jvje, gy a Forma-1 kereskedelmi szerzdst, a Concorde-egyezmnyt csak tizenkt csapat rta al. Ez egyben azt is jelenti, hogy egy kiad hely mg van a 2010-es rajtrcson, amire a Nemzetkzi Automobil-szvetsg most j plyzatot rt ki.
Az Autosport rteslsei szerint Max Mosley, a nemzetkzi szvetsg elnke levelet rt ht csapatnak, amelyek nem kerltek fel els krben a 2010-es nevezsi listra. A "tartalkok" most jra megplyzhatjk a Forma-1-es tagsgot.
Annak ellenre, hogy a BMW a mlt hten bejelentette, hogy v vgn kiszll a sorozatbl, az istllban hsz szzalkos rszesedssel rendelkez Peter Sauber mindent elkvet annak rdekben, hogy megmentse s sajt lbra lltsa a svjci kzpont csapatot. Az zletember azonban eddig nem jrt sikerrel, s sajt megltsa szerint a BMW is csak htrltatja.
Ettl fggetlenl nem kizrt, hogy az istll letkpes marad, m ekkor sem garantlt a helye a jv vi meznyben. A BMW Sauber utdcsapata a levlben rtestett ht csapattal egytt plyzhat a fennmarad egy helyre.
A "ptfelvtelin" az Epsilon Euskadi (a spanyolok vezetje, Joan Villadelprat rgtn a BMW bejelentse utn jelezte, kszek beugrani) s David Richards alakulata, a Prodrive indul a legjobb eslyekkel.
-Jenson takes on London Triathlon
Not content to take it easy during Formula One's summer break, Brawn GP's Jenson Button competed in the London Triathlon on Sunday 2 August to raise money for Make-A-Wish Foundation, one of the charities which the current Formula One World Championship leader supports.
Having competed in mini triathlons for the past couple of years as part of his training regime, Jenson took up competitive triathlon last summer when he competed in the Royal Windsor event in August.
The London Triathlon was an Olympic distance event including a 1.5km swim, 40km bike ride and finishıng with a 10km run. Jenson set himself the challenge of finishing in the top ten per cent of competitors at the event and was delighted to set a personal best time of two hours, seven minutes and two seconds on Sunday.
Raising a fantastic £17,000.00 for Make-A-Wish Foundation, Jenson commented: ''I had to wake up at 4.45am to get here this morning and I loved it. It's been my best ever Sunday morning! The London Triathlon is such an amazing event and it's great that triathlon is doing so well in the UK. Along with my engineers Shov (Andrew Shovlin) and Bono (Peter Bonnington) who took part in the sprint event on Saturday, we've trained so hard for this and I'm delighted to have achieved a personal best time. It's a real physical challenge to prepare yourself for the three different disciplines in triathlon. F1 drivers are pretty fit anyway but triathlon requires a lot of specialist training. I pushed myself to the limit and it's so different to driving a car because my heart beat is a lot higher when I'm running and swimmıng. It's great to do this because it shows how much the drivers have to train and that we don't just sit there and turn the wheel! Raising so much money for Make-A-Wish Foundation, the charity which I am a Patron of, makes me incredibly proud and I would like to say a huge thank you to everyone who sponsored me. Your money really will make a difference to so many children.''
(Ha valakinek nem megy az angol, az szljon s szivesen lefordtom. Ha rsz a kommentekhez rd! kszi:))