2011.03.25. 19:38, ANett
Az első szabadedzésen a Red Bull, a másodikon a McLaren párosa villogott Melbourne-ben, de a Ferrari és a Mercedes is nagyon erős. A Hispania csupán egy kört tudott megtenni egész nap, de a többi kiscsapat sem lehet nyugodt.
Magyar idő szerint fél háromkor elkezdődött az idei Forma-1-es szezon. A melbourne-i első szabadedzésen nem történtek nagy meglepetések, a Red Bull párosa zárt az élen. Mark Webber egy utolsó pillanatban futott körrel megelőzte Sebastian Vettel, a két Red Bull mögött Fernando Alonso (+ 0,9 s) és Rosberg futott be (+ 1,3 s). Rubbens Barrichello ötödik, meglepetésre a két McLaren a hatodik-hetedik helyre fért oda. Michael Schumacher nyolcadik lett, Massa csak tizenegyedik.
Az edzés negatív főszereplői a kiscsapatok lettek: a Hispania ki sem gurult az aszfaltra, a Virgin olyannyira lassú volt, hogy az új szabályok miatt be sem jutna a versenyre, míg a Team Lotus pilótái közül Karun Chandhok már a felvezető körben összetörte autóját.
A második szabadedzés utolsó fél órájában minden csapat versenyszimulációt végzett, csak az előzési zónában mozgatták a hátsó szárnyakat. Ennek megfelelően csak az első egy órában lehetett jó időt menni. A McLaren duója megtáltosodott, egymástól vették el a legjobb időket, végül Button egy tizeddel jobbat autózott Hamiltonnál.
A Red Bull biztos előnyének tudatában már az edzés elejétől látványosan elkezdett a versenyre készülni, hosszú etapokat mentek, de így is futotta pár gyors körre. Vettel a negyedik, Webber az ötödik.
A két McLaren és a két Red Bull közé Alonso tudott beékelődni, ő is alig lassabb az éllovasoknál. Massa ezúttal már hetedik lett, de Alonsótól most is majdnem nyolc tizedmásodpercet kapott. A két Mercedes közül Schumacher ment jobban (hatodik), Rosberg jóval lassabb volt.
Egyelőre a kiscsapatok jelentik a legnagyobb csalódást: a Virgin nagyon lassú, 6,2 másodperc a lemaradásuk a legjobb időhöz képes. A Team Lotus is öt másodperces hátrányban van, de a Hispania helyzete a legrosszabb, csak az utolsó percekben tudták pályára küldeni Liuzzi autóját, időt nem ment. A Force India is lassabb a vártnál.
Ismét az látszott, hogy a középmezőny megerősödött, jól teljesít a Williams, a Sauber és a Toro Rosso is, a Lotus Renault azonban kicsit beleszürkült a középmezőnybe. Ez azonban még nem jelent semmit, az igazi erődemonstrációra holnapig várni kell. Az biztos, hogy a köridők meglepően jók, és a két Red Bull hosszú etapjait nézve a versenyen két-három kerékcserére lehet számítani.
Az első szabadedzés végeredménye:
Pos |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Diff |
1 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:26.831 |
|
2 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:27.158 |
0.327 |
3 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:27.749 |
0.918 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:28.152 |
1.321 |
5 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:28.430 |
1.599 |
6 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:28.440 |
1.609 |
7 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:28.483 |
1.652 |
8 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:28.690 |
1.859 |
9 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1:28.725 |
1.894 |
10 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:28.765 |
1.934 |
11 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:28.842 |
2.011 |
12 |
Nick Heidfeld |
Renault |
1:28.928 |
2.097 |
13 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:29.314 |
2.483 |
14 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:29.328 |
2.497 |
15 |
Pastor Maldonado |
Williams-Cosworth |
1:29.403 |
2.572 |
16 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
1:29.468 |
2.637 |
17 |
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
1:29.643 |
2.812 |
18 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
1:31.002 |
4.171 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Renault |
1:32.428 |
5.597 |
20 |
Jerome d'Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
1:35.282 |
8.451 |
21 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:35.289 |
8.458 |
22 |
Karun Chandhok |
Lotus-Renault |
|
|
23 |
Narain Karthikeyan |
HRT-Cosworth |
|
|
24 |
Vitantonio Liuzzi |
HRT-Cosworth |
|
|
A második szabadedzés végeredménye:
Pos. |
Car |
Driver |
Car |
Best lap |
Gap |
|
1 |
4 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1’25.854 |
|
32 |
2 |
3 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1’25.986 |
0.132 |
31 |
3 |
5 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’26.001 |
0.147 |
28 |
4 |
1 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1’26.014 |
0.160 |
35 |
5 |
2 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1’26.283 |
0.429 |
33 |
6 |
7 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’26.590 |
0.736 |
31 |
7 |
6 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’26.789 |
0.935 |
34 |
8 |
17 |
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
1’27.101 |
1.247 |
39 |
9 |
11 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1’27.280 |
1.426 |
34 |
10 |
8 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’27.448 |
1.594 |
23 |
11 |
19 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1’27.525 |
1.671 |
31 |
12 |
10 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1’27.528 |
1.674 |
29 |
13 |
9 |
Nick Heidfeld |
Renault |
1’27.536 |
1.682 |
22 |
14 |
18 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1’27.697 |
1.843 |
30 |
15 |
16 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1’28.095 |
2.241 |
35 |
16 |
15 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1’28.376 |
2.522 |
33 |
17 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1’28.583 |
2.729 |
31 |
18 |
12 |
Pastor Maldonado |
Williams-Cosworth |
1’29.386 |
3.532 |
29 |
19 |
20 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Renault |
1’30.829 |
4.975 |
22 |
20 |
21 |
Jarno Trulli |
Lotus-Renault |
1’30.912 |
5.058 |
23 |
21 |
25 |
Jerome d’Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
1’32.106 |
6.252 |
36 |
22 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1’32.135 |
6.281 |
30 |