Jenson 4. lett az els szabadedzsen, pnteken2009.08.21. 15:16, ANett
Szerkeztve:
-
Hrek:
-Jenson szerint rtalltak a problmk okra
Jenson Button optimistn kszl az Eurpa Nagydjra, mert gy rzi, sikerlt megtallni s orvosolni a problmt, ami miatt az elmlt nhny futamon a Brawn GP gyengbben szerepelt, mint a szezon elejn.
A Red Bull Racing formajavulsnak s a Brawn GP visszaessnek kvetkeztben jelentsen cskkent Button elnye a vilgbajnoki pontversenyben. A visszaesst az okozta, hogy a Brawn auti kptelenek kell hmrskletre melegteni a gumikat, ezrt nem megfelel a tapadsuk. Button szerint a nyri sznetben sikerlt a problma mlyre sni, s megfelel megoldst tallni r: "A sznetet s a gyrlellst kveten a mrnkknek sikerlt pr napot dolgozni az autn, s ellltak nhny tlettel"- idzi a piltt az autosport.com.
"Beszltem a mrnkmmel, Andy Shovlinnal, s minden aerodinamikai fejlesztssel kapcsolatos dolgot tnztnk, amit Valenciba visznk. Lpsrl lpsre tvizsgltuk tovbb az aut valamennyi mechanikai belltssal kapcsolatos paramtert, egszen a szezon elejtl kezdve. Sikerlt megfigyelnnk egy trendet, ami alapjn gy gondoljuk, rtjk az okt a gumiproblminknak. Ha nem tudjuk ket jl hasznlni, az aerodinamikai fejlesztsek semmit sem rnek, mert az egyik legalapvetbb sszetev hinyzik ahhoz, hogy az aut gyors legyen. A htvgn kiprblunk nhny elemet, amiket a korbbi versenyeken tettnk fel az autra, sszehasonltjuk ket, s megltjuk, milyen vltozst hoznak"- vzolta Button a csapat valenciai munkjnak f irnyvonalt.
"Elkpzelhet, hogy a pnteki nap vgn feltesszk a keznket s beismerjk, nem tudjuk, mirt vagyunk kptelenek megfelelen felmelegteni a gumikat. n azonban bizakod vagyok, gy rzem tudjuk a megoldst, s kpesek vagyunk jra nyer formba hozni az autt. Jelenleg nem fejleszteni kell, hanem megrteni az sszefggseket, s visszatrni oda, ahol hrom futammal ezeltt voltunk. A helyzet kiss fura, de ha hvs is lesz az idjrs, remnykedem hogy versenykpess tudjuk tenni az autt. Az elmlet nagyon jl hangzik a mrnki irodban, de meggyzdsem, hogy a helyes irnyba mozdultunk el. A szabadedzsek utn kiderl."
Az ltalnossgokon tlmenen a vb llovasa nem volt hajland megnevezni egyetlen konkrt terletet sem, amelyet vizsgltak, vagy amelyik a Brawn gumiproblmit okozhatta. "Azt hiszem, jelenleg jobb, ha csak a htvgre koncentrlunk. Utna taln tbbet is elrulok"- zrta titokzatosan okfejtst Jenson Button.
-Jenson 4. lett az els szabadedzsen, pnteken
A Magyar Nagydjat kveten hrom htvge is Forma-1-es futam nlkl telt el, hiszen idn rg nem ltott hosszsg sznetet iktattak be a versenynaptrba. A 2009-es szezon Valenciban folytatdik, ahol az els szabadedzsen Rubens Barrichello volt a leggyorsabb.
A piltk az elmlt hetekben kedvkre napozhattak s lvezhettk a nyarat, gy bizonyra nem bntk, hogy Valenciban nem knikula vrta ket, a 26 fokos hmrsklet igazn kellemes krlmnyeket biztostott ahhoz, hogy jra felvegyk a ritmust.
A szoksoknak megfelelen kivtel nlkl mindenki egy installcis krrel kezdte az Eurpa Nagydjat, majd j fl rra a tbbsg a garzsokban kszlt a folytatsra.
A kt Toro Rosso-pilta, Sbastien Buemi s a hazai kznsge eltt autz Jaime Alguersuari azonban kint maradt a plyn, majd rvidesen csatlakozott hozzjuk a Renault jonca, Romain Grosjean is. Sokig Buemi vezetett, m amikor a tbbiek is munkhoz lttak, akkor a svjci - a paprformnak megfelelen - alaposan lejjebb csszott.
Br Luca Badoer hta mgtt kis hjn 50 Forma-1-es futam van mr, a Ferrari piltja mgis nyugodtan tekinthet joncnak, hiszen legutbb 1999-ben szerepelt a sorozatban. Az olasz istll knyszerbl nylt 38 ves tesztpiltjhoz, hiszen Felipe Massa jelenleg mg lbadozik a Magyarorszgon sszeszedett koponyasrlsbl, a helyre beugrani kszl Michael Schumacher pedig korbbi nyaksrlse miatt nem lhetett autba. Badoer nhny napja mr tesztelte az F60-ast, de bven volt mg mit behoznia, gy nem is csoda, hogy utolsknt zrta a pnteki els gyakorlst.
A spanyol publikumnak mr az is nagy rmet okozott, hogy Alguersuari mellett Fernando Alonso is ott lehet a meznyben (a Renault egyfutamos eltiltst htfn trltk), az pedig amolyan rads volt, hogy a ktszeres vilgbajnok a trning derekn percekig az len llt. Az idei bajnoki cmre legeslyesebb csapatok, a Brawn GP s a Red Bull Racing azonban hamar igazoltk, hogy mirt is k llnak a tabella ln, Jenson Button, Sebastian Vettel s Mark Webber sorrend alakult ki az els hrom helyen.
Mr csak b hsz perc volt htra, amikor Heikki Kovalainen elsknt vitte 1 perc 43 msodperc al a kridt. Mclarenes csapattrsa, Lewis Hamilton sem akart lemaradni, elbb is ttrte a bvs hatrt, majd a Magyar Nagydj gyztese 8 ezreddel meg is elzte csapattrst.
Sokig azonban nem rlhettek az ezstnyilak, mivel Rubens Barrichello ismt a Brawn GP-nek szerezte meg az ideiglenes els helyet. Legalbbis ekkor ezt gondoltuk, viszont a leintsig mr senki sem tudta tlszrnyalni a brazilt, gy nyert.
Barrichello mgtt a kt McLaren mg helyet cserlt, Kovalainen visszaelzte Hamiltont, vagyis a jelek szerint a hungaroringi gyzelem nem egy vletlen eredmny volt, a wokingiak valban fejldtek az elmlt hetekben.
Button s Vettel is megrizte helyt az lmeznyben, Webbert azonban Adrian Sutil (!) s Nakadzsima Kazuki is megelzte. A legjobb tz meznyt kt vilgbajnok, Alonso s Kimi Rikknen egsztette ki.
Mindkt bajnok j csapattrsat kapott a htvgre, akik egyelre alaposan el is maradtak tlk. Romain Grosjean egy msodperccel volt lassabb a msik Renault-val, a francia a 17. helyen zrt. A mezny korelnke, Luca Badoer viszont sokkal lassabb volt, az olasz majd’ 3,5 msodpercet kapott Barrichelltl, de Rikknen idejt sem tudta megkzelteni, st a 19. helyezett Timo Glocktl is b egy msodperccel kikapott
A kt Toro Rosso teljestmnye kifejezetten jnak mondhat, hiszen az eddig rendre a mezny vgn kullog alakulat a 11. s a 13. pozcival zrt, igaz, egy szabadedzs eredmnytl mg biztosan nem lesz eufrikus hangulat a csapatnl. Nmi meglepetsre Nico Rosberg s a kt Toyota messze elmaradt a top10-tl.
Az Eurpa Nagydj pnteki msodik szabadedzst 14 rtl rendezik.
Eurpa Nagydj 1. szabadedzs |
Poz |
Pilta |
Csapat |
Id |
Kr |
1. |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:42.460 |
|
19 |
2. |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:42.636 |
+0.176 |
16 |
3. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:42.654 |
+0.194 |
18 |
4. |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:43.074 |
+0.614 |
19 |
5. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:43.088 |
+0.628 |
17 |
6. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:43.209 |
+0.749 |
13 |
7. |
Nakadzsima Kazuki |
Williams |
1:43.225 |
+0.765 |
25 |
8. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:43.243 |
+0.783 |
19 |
9. |
Fernando Alonso |
Renault |
1:43.345 |
+0.885 |
18 |
10. |
Kimi Rikknen |
Ferrari |
1:43.384 |
+0.924 |
23 |
11. |
Sbastien Buemi |
Toro Rosso |
1:43.389 |
+0.929 |
30 |
12. |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:43.419 |
+0.959 |
20 |
13. |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:43.637 |
+1.177 |
30 |
14. |
Nico Rosberg |
Williams |
1:43.746 |
+1.286 |
22 |
15. |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:44.040 |
+1.580 |
23 |
16. |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:44.126 |
+1.666 |
17 |
17. |
Romain Grosjean |
Renault |
1:44.356 |
+1.896 |
23 |
18. |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:44.638 |
+2.178 |
26 |
19. |
Timo Glock |
Toyota |
1:44.732 |
+2.272 |
28 |
20. |
Luca Badoer |
Ferrari |
1:45.840 |
+3.380 |
25 |
|